Välkommen till förskolan Focken!

Välkommen till Focken. Syftet med bloggen är att visa hur vi arbetar med utbildning och undervisning i förskolan, samt att skapa större delaktighet för våra vårdnadshavare. Här kan ni ta del av våra projekt och få en inblick i förskolans verksamhet.

måndag 14 november 2022

Masten

 


Vi har sett i barnens lek att intresset för siffror och bokstäver har ökat i vår barngrupp. Vi ser att barnen använder språk och matematik på olika sätt i sin lek, de bygger torn och reflekterar hur högt de har byggt samt lägger materialet i olika mönster. I vårt uppdrag ingår det att barnen ska få utmanas och stimuleras i sin utveckling av språk och kommunikation samt matematik. Därav har vi valt att fokusera på språk och matematik på olika sätt i vår utbildning just nu. I torsdags kom det ett brev till oss på Masten.

Hej alla barn på masten!

Mitt namn är Kim, några av er kanske har träffat mig förut.

Jag har sett att ni verkar intresserade av siffor och bokstäver så jag har tänkt att vi ska arbeta tillsammansmed detta under en tid framöver. Vad säger ni om det?

Jag hoppas ni är lika taggade som jag, vi ses snart igen.

Hälsningar från Kim


Barnen började tillsammans reflektera och ställa frågor till Kim:

"Kim, kan vi säga önskningar till dig vad vi vill göra?"

"Hör du vad vi säger hela tiden?" 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar