Välkommen till förskolan Focken!

Välkommen till Focken. Syftet med bloggen är att visa hur vi arbetar med utbildning och undervisning i förskolan, samt att skapa större delaktighet för våra vårdnadshavare. Här kan ni ta del av våra projekt och få en inblick i förskolans verksamhet.

torsdag 30 november 2023

Masten V.48

 Under veckan har vi fortsatt arbetet med likheter och olikheter. Barnen har fått i uppdrag att göra sitt eget självporträtt. Till sin hjälp har de fått använda sig av små speglar för att synliggöra hur de ser på sig själva, det vill säga hur de tolkar sin egen spegelbild. Hur ser jag ut? Vilken hårfärg har jag? Hur många ögon? Mun? Näsa? Några av barnens reflektioner:

- Jag har blandad färg på mina ögon 

- Jag har vampyrtänder med blod 

- Vi ser inte likadana ut 




Vidare har barnen även fått gå en kompispromenad tillsammans i mindre grupper. Barnen är positiva och glada över att få göra detta tillsammans. Några av barnens reflektioner:
- Jag blir glad av att leka med mina kompisar
- Vi hjälps åt om någon är ledsen
- Vi på masten är bra kompisar
- Det är roligt att leka tillsammans

"Tack för att du är en bra kompis"















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar