Välkommen till förskolan Focken!

Välkommen till Focken. Syftet med bloggen är att visa hur vi arbetar med utbildning och undervisning i förskolan, samt att skapa större delaktighet för våra vårdnadshavare. Här kan ni ta del av våra projekt och få en inblick i förskolans verksamhet.

fredag 25 november 2022

Masten

 

Äntligen fick vi ett nytt brev ifrån vår Kompis Kim, vi har väntat med spänning varje dag.

"Hej alla barn på Masten

Vilken fin tavla ni skapade genom att tillsammans trycka era händer, vad många händer ni har tillsammans. Ni på Masten är en bra grupp med kompisar som är tillsammans och har roligt om dagarna och lär er massa nya grejer hela tiden. Eftersom ni var så bra på att räkna händerna så tänkte jag skicka med ett papper som jag fått av Bamse min kompis, honom känner ni väl till?

På det pappret kan ni lära er siffrorna och sedan färglägga, Bamse tycker om regnbågssiffror men ni får färglägga siffrorna i era älsklingsfärger om ni vill.

Om några veckor har jag också hört att det ska vara lite julfirande här på Masten får jag vara med då?

Då tänkte jag att ni kanske behöver öva på några sånger till dess? Vad säger ni om det? Fröknarna har plockat fram några sånger som ni och jag kan öva på tillsammans.

 Många kramar tills vi ses nästa gång från Kim"


"Min siffra är 3 så många år är jag."

"Jag kan alla siffrorna"


Vi har också denna vecka hunnit med att utforska snön som kom till oss. Vi provade att ta med oss vattenfärg ut och se om det fastnade på snön se så vackert det blev att måla borgen som vi och seglet skapat. Nu har dock vår fina borg smält bort men vi hoppas det snart kommer lite ny snö till oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar