Välkommen till förskolan Focken!

Välkommen till Focken. Syftet med bloggen är att visa hur vi arbetar med utbildning och undervisning i förskolan, samt att skapa större delaktighet för våra vårdnadshavare. Här kan ni ta del av våra projekt och få en inblick i förskolans verksamhet.

fredag 1 september 2023

Masten

 Hej!

Jag heter Bibbi och är nyanställd utvecklingspedagog. En del av mitt arbete består i att fokusera på de estetiska lärprocesserna tillsammans med barn och pedagoger. Jag kommer att ta emot barn på tisdag, onsdag och torsdag eftermiddagar i ateljén på Seglet. Under veckorna 35 och 36 introducerar jag den för Mastens barn. Nästan alla barn har hunnit vara där under veckan som gått. Vi har målat, skapat mandala av vackra glasstenar samt klippt och klistrat. Det har varit barnens skaparglädje som fått råda utan att jag lagt mig i mer än som stöd. Det har varit många kreativa härliga stunder. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar